(Onderzoek) ruim helft retailers wil 1 plek voor alle technologie rondom sales

Een platform waarop alle commerce-kanalen worden gecombineerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van de National Retail Foundation (NRF), Ecommerce Europe en Ecommerce Foundation in samenwerking met Demandware.

Van de driehonderd ondervraagde retail- en IT-managers in de VS, Europa en Australië geeft ruim de helft (53 procent) aan dat ze van plan zijn in de komende jaren een UCP te gaan implementeren. Binnen nu en tien jaar wil 86 procent een dergelijk platform hebben. 

Andere resultaten uit het onderzoek:

  • Ruim twee derde van de ondervraagden geeft aan dat een UCP de marges, merkwaarde en omzet gaat verhogen
  • Ruim de helft (52%) van de respondenten voorspelt een verbetering in het beheer van goederen, zoals het inventariseren van de voorraad en retourzendingen|
  • 46 procent verwacht groei te zien in merkwaarde, en een positievere impact op de totale klantwaarde en de net promoter score.
  • 38 procent denkt significante verbeteringen te realiseren op het gebied van bestellingen, promotionele activiteiten en conversie
  • 35 procent voorspelt verbeteringen in IT efficiency, inclusief data veiligheid, onderhoudskosten en infrastructuur.
  • Bijna de helft (45%) van de retailers verwacht beter in te kunnen spelen op vragen uit de markt

Winkelgedrag van consumenten is de afgelopen jaren enorm veranderd. Gecentraliseerde technologieën die diverse aspecten in het aankoopgedrag – zoals verkooppunten, e-commerce, callcenters en mobiele connectie – omvatten, worden nu geïmplementeerd door retailers via een Unified Commerce Platform. Binnen dit platform kunnen alle elementen geconsolideerd worden, die voorheen verspreid over meerdere platforms werden opgeslagen.

Retailers gaven aan dat marges, merkwaarde en inkomsten zouden verbeteren als ze 1 plek zouden bouwen voor hun point-of-sale, e-commerce en andere consumentgerichte platforms.

Wat betreft de implementatie van zo’n UCP bevinden retailers zich nog in verschillende fases. 72 procent is op dit moment bezig met de voorbereiding van de transformatie naar een single commerce platform. Van dit percentage is 13 procent nog in het prille begin van onderzoek, 23 procent is al wat verder in de discussie rondom het platform maar heeft nog geen formeel plan. 36 procent schrijft al aan een formeel plan en onderzoekt de budgetten. 22 procent bevindt zich in de executiefase.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie