de overeenkomst tussen de Europese voetbalbond en Nissan duurt tot medio 2018. De samenwerking geldt ook voor de UEFA Super Cup.
Nissan ziet ‘de meest prestigieuze voetbalcompetitie in Europa’ als een mondiaal platform om fans over de hele wereld te bereiken en het enthousiasme voor voetbal en auto's met elkaar te verbinden’, aldus Roel de Vries, Corporate Vice President en Global Head of Marketing and Communications bij Nissan, in een verklaring.
Japans tweede automerk - met als grootste aandeelhouder het Franse Renault – maakte geen details bekend over de kosten van de overeenkomst, maar noemde die 'onze grootste sponsordeal ooit’. Er gaan geruchten dat het om een bedrag van meer dan 50 miljoen euro zou gaan.
Als officiële hoofdsponsor bezit Nissan de rechten op het gebied van content, media, hospitality, de wedstrijden inclusief de laatste trainingen en de finale.
Nissan is met Heineken nu de tweede officiële partner van UEFA Champions League tot en met 2018. Adidas is de Official Supplier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!