Nieuwe ecd voor AKQA Amsterdam

AKQA Amsterdam heeft eindelijk een opvolger voor Nick Bailey, die in januari executive creative director van Isobar in Londen werd. Zijn opvolger: Rob McIntosh.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

James Hilton en Rob McIntosh

McIntosh wordt ecd van AKQA Amsterdam én Berlijn, van waaruit hij zal werken. Hij was onder meer creative director van frog design in München (waar hij ook veel samenwerkte met het Amsterdamse kantoor), lead interactive consultant bij BMW USA en ooit associate creative director van Apple's Retail Team.

McIntosh, die aan medeoprichter James Hilton zal rapporteren: ‘Ik loop nu 20 jaar mee op het gebied van design en digitale innovatie. Dan is AKQA een passend, volgend hoofdstuk.’

We stelden hem nog wat aanvullende vragen:

Het feit dat u Amsterdam vanuit Berlijn gaan aansturen, betekent dat dat het minder goed gaat met AKQA Amsterdam?
‘Nee, integendeel. Beide kantoren groeien; beide hebben nu zo’n 70 medewerkers. Ik zal mijn tijd verdelen tussen de twee zoals het uitkomt Het feit wil alleen dat ik een huis in Berlijn heb.’

Wat is het culturele verschil tussen AKQA Amsterdam en Berlijn?
‘Er heerst bij AKQA een international mentaliteit. Of het nou lokaal personeel of expats betreft, we kijken puur naar wat iemand kan. Het klinkt een beetje flauw, maar er is dus weinig verschil.’

Wat is uw creatieve doel met AKQA Amsterdam?
‘Continue the momentum! We hebben klanten als BWIN, Diageo, EA, KLM, Nike, Philips en Tommy Hilfinger. En we zitten midden in een digitale designrevolutie; ik wil graag de grens van wat er technologisch en creatief mogelijk graag een stukje verleggen met m’n teams.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie