Modemerk Expresso in Belgische handen

Het Belgische FNG Group heeft het Nederlandse damesmerk Expresso overgenomen. Het beursgenoteerde modehuis wil hiermee groeien in de Benelux.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

FNG Group nam vorig jaar ook al het Nederlandse Claudia Sträter over. Andere merken die onder de vleugels van FNG vallen zijn Fred & Ginger, Van Hassels, CKS en Baker Bridge. Bij het in de jaren 80 opgerichte Expresso werken bijna zeventig mensen. Het merk beschikt over 24 eigen winkels en levert aan zo'n 900 verkooppunten in Nederland, Duitsland en België.

Door de overname van Expresso stelt FNG, opgericht in 2003 door drie jonge civiele ingenieurs, nu meer dan 800 medewerkers te werk, heeft het een 125-tal eigen winkels, een dertigtal shop-in-shopcorners en meer dan 1500 multibrandstores die de FNG collecties verdelen. De omzet van FNG stijgt hiermee tot zo’n 125 miljoen euro op jaarbasis. Vorig jaar was dat nog 92 miljoen euro.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie