Deze strategie ligt er met name voor de VS. Consumenten moeten daarnaast vaker lunchen bij McDonalds. Dus de snelheid van service moet ook omhoog.
Ondanks het feit dat ‘coffee-to-go’ in de VS is uitgevonden, wordt in dit land meer dan 70 procent van de koffie gewoon thuis gedronken. McDonalds hoopt hiervan een graantje mee te kunnen pikken, maar wil ook het McCafe-merk sterker in de markt zetten. Want er wordt nog te weinig koffie gedronken in de restaurants.
De verwachting is dan ook dat het marketingbudget van McCafe de komende maanden flink omhoog wordt geschroefd.
Lunch
McDonalds legt ook meer focus op de lunch. In Nederland zagen we al nieuwe producten voorbijkomen, zoals sandwiches, om meer mensen rond het middaguur naar McDonalds te lokken.
De fastfoodketen zegt het komende jaar meer te willen investeren in zijn mensen en in een betere en snellere service, met name rond de lunch.
McDonalds ontwikkelt hiervoor een nieuwe klanttevredenheidsmeting, die volgend jaar in de VS wordt uitgerold. Maar ook nieuwe productlanceringen worden vanaf volgend jaar nauwkeuriger gemeten. Veel producten zijn dit jaar namelijk te snel op de markt gezet, waardoor ze geen tijd hebben gekregen om te ‘landen’, zo zegt McDonalds.
Bron: Adage
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!