VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing roepen bloggers op om te solliciteren op een contentklus van drie maanden. Het idee is om de regio op de kaart te zetten met 'de meest omvangrijke bloggersreis die ooit is georganiseerd in eigen land'. De onthaasting waar we Zuid-Limburg sowieso al mee associëren, is ook terug te voelen in de oproep: 'In tegenstelling tot de gewone persreizen waarbij vaak te veel activiteiten in één of twee dagen worden gestopt, mag een blogger vanaf de maand augustus drie maanden lang op reis, zonder overvol programma en in eigen tempo. De blogger wordt op gezette momenten vergezeld door collega-bloggers, VIP’s en andere media.' Bloggers kunnen solliciteren via www.limburglonkt.nl. De organisatie belooft voor de periode een marktconform salaris en een vintage Volkswagenbusje. (Zie ook video onderaan dit bericht.)
Verblijfsduur omhoog
De directeur van VVV Zuid-Limburg, Anya Niewierra, zegt in een toelichting dat het doel van de campagne is om de verblijfsduur van bezoekers te verlengen. 'En dan niet alleen in de weekenden, maar ook op een doordeweekse dag en buiten het hoogseizoen. 'We laten zien dat hier zoveel te beleven valt dat je gemakkelijk drie maanden kan vertoeven in de regio.' De gemiddelde verblijfsduur is nu 1,6 dag in Maastricht en in Zuid-Limburg lag dit afgelopen jaren rond 4,6 dagen. Lars Flinkerbusch, directeur van Maastricht Marketing, zegt dat bezoekers moeten verleid worden om langer te blijven. 'Bijvoorbeeld door de hele regio te verkennen, maar ook over de grens in bijvoorbeeld Aken, Luik en Hasselt.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!