De back-to-school periode druppelt deze week nog wat na.
Met goede folders van Zeeman en C&A. Maar als je de logo's afdekt hebt je geen idee of je nu met Zeeman of C&A te maken hebt. Misschien is dat de 'shock of the new' bedoeling. In elk geval zien we in beide folders een kwalitatieve fotografie en een aantrekkelijke opmaak.
Aldi haakt met humor in op het back-to-school thema met de tekst 'We gaan weer trommelen!'. Dat gaat natuurlijk over de gezonde, stevige smulbroodtrommels die met onze kinderen meegaan naar school. Het geeft een glimlach wat geen slechte start is om een folder te bekijken.
Kruidvat
De winnaar deze week is Kruidvat met een feestfolder omdat Kruidvat 40 jaar bestaat en het feest groots viert voor en met de trouwe voordeelfans.
Dat feestvieren gaat natuurlijk helemaal op de Kruidvatmanier: met slingers, confetti, tekeningetjes van blije mensen met spandoeken. En met bij naam en toenaam genoemde gefotografeerde fans en de oproep naar de Kruidvat voordeelfans om hun verhaal op Facebook te doen. Ben heel benieuwd hoeveel reacties dat oproept bij de 200 duizend likers die Kruidvat eerder vanochtend had. Dat kon nog wel eens oplopen. Het is in elk geval een feest waarbij gedurende vijf(!) weken stevig en middelenbreed uitgepakt wordt.
De Tuinen
De slechtste folder komt van een soort van branchegenoot: De Tuinen (met Holland & Barrett).
'Natuurlijke producten met wereldse kortingen' luidt de tekst op de cover. Dit wordt ondersteund met een wereldkaart als ondergrond. Op de cover de Gel, Visolie en Coconut olie en vanaf pagina 2-3 een stortvloed en tegelijk een bonte verzameling artikelen met heel veel artikeltekst wat in stevige concurrentie is met de hier en daar echte informatie. Als formule belooft De Tuinen verzorging en ontspanning. Misschien zou die gedachte ook eens op de folder losgelaten kunnen worden door alleen al zwaar te schrappen in bijvoorbeeld de lengte van de artikelteksten. Nu geeft de folder vooral leesstress waar je moet kijken.
Met een wekelijkse verkiezing van de beste en slechtste huis-aan-huis folder willen Thijs Hagenberg en ik de kwaliteit verbeteren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!