Klarna laat retailers en influencers samen meer omzet behalen

Het nieuwe Creator Platform van Klarna moet zowel retailers als influencers nieuwe voordelen bieden.

Zo ziet de Klarna-app er voor creators uit
Afbeelding: Klarna

Betaaldienst Klarna lanceert een Creator Platform dat influencers en retailers met elkaar moet verbinden. Volgens Klarna kan zijn nieuwe platform de omzet van beide partijen verhogen omdat samenwerkingen nauwkeuriger, want in real time, te volgen zijn. Het Creator Platform startte in oktober in de Verenigde Staten en is per direct te gebruiken in alle 45 landen waar Klarna actief is, inclusief Nederland.

Voordelen voor influencers

Met het Creator Platform wil Klarna het makkelijker maken om influencers en webwinkels aan elkaar te koppelen. Te beginnen met het eerste contact, gevolgd door een concrete samenwerking en het analyseren van de resultaten en opvolgen van verkopen en facturen. Volgens de betaaldienst hebben influencers wel eens moeite om de juiste webwinkel te vinden voor een samenwerking, en zijn veel samenwerkingen op eenmalige basis. 

Het nieuwe platform belooft daar een einde aan te maken, onder andere door een groot scala partijen. Klarna rept over ruim 450 duizend aangesloten webwinkels en ruim 500 duizend influencers. Via het platform kunnen influencers contact leggen met webwinkels en zo geselecteerde producten aanprijzen op hun kanalen - en daar affiliate-omzet uit halen. Ze krijgen ook toegang tot merkcampagnes en (inter)nationale activaties, belooft Klarna. Volgens de betaaldienst zijn influencers zo minder tijd kwijt aan 'administratie rompslomp'.

Het Creator Platform biedt ook privégesprekken aan tussen influencers en webwinkels en stuurt influencers maandelijks een factuur.

Doelgroepen activeren

Webwinkels op hun beurt zouden voordeel uit het Creator Platform halen omdat ze makkelijker de juiste influencer(s) kunnen vastleggen. En zo - als het goed is - de juiste doelgroepen beter kunnen activeren. Klarna's nieuwe platform geeft retailers ook inzicht in hoe de productaanprijzingen van influencers het doen, zowel qua kliks als verkopen. De real time statistieken gaan onder andere per influencer, kanaal en product. Webwinkels bepalen zelf de commissie per influencer. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie