Michael Kouwenhoven en Dimitri Hubregtse van Pop the Campaign: ‘Elk technologisch bedrijf is bezig met een visie op de toekomst. Zo ook Yahoo, dat een gedachtegoed ontwikkelde voor de toekomst van internet, met de centrale vraag: “Wat als je het internet ook tastbaar zou kunnen maken?”
Dit gedachtegoed zorgde voor het Hands On Search-project. Samen met de universiteit van Tsukuba, ontwikkelde Yahoo een bijzondere zoekmachine, speciaal voor de “Special Needs Education School for the Visually Impaired”. Deze zoekmachine is de eerste die zoekresultaten in tastbare vorm teruggeeft, wat zoeken bijzonder maakt voor blinde kinderen. De machine gebruikt voice recognition als input om te zoeken. De kinderen kunnen bijvoorbeeld Giraffe, Tyrannosaurs of Tokyo Skytree zeggen. Vervolgens print de gekoppelde 3D-printer het zoekresultaat uit en kunnen de kinderen hun zoekwoord echt voelen.
‘Hands On Search bewijst dat innovatie (zeker als het behulpzame innovatie is) evengoed als campagne ingezet kan worden. En het levert echt iets tastbaars op, wat ontzettend waardevol is voor deze kinderen en wellicht wel een standaard kan worden voor blinde mensen wereldwijd.’
En over Lowe's Fix in Six: 'Bureaus moeten tegenwoordig elke digitale tools omarmen, zeker nu klanten extreem goed op de hoogte zijn van digitale trends en hypes. BBDO creëerde onlangs voor Lowes (Soort Praxis van de VS) de eerste relevante campagne op Vine. Met een serie aan "how-to" Vines genaamd ‘Lowe's Fix in Six’ werden knulligheden rondom klussen in 6 seconden vergemakkelijkt. Van tips voor het verwijderen van stickers tot aan het slim opbergen van je kleding in een kussensloop. Allemaal relevante, korte video’s verpakt in een sterke campagne.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!