Via www.descopist.nl van het blad Management Scope. Zes journalisten geven er hun mening over allerhande ontwikkelingen in politiek en bedrijfsleven. Smit is een kanjer op de radio (als ie niet al te veel aan het woord is) en graag gezien als presentator op congressen in het bedrijfsleven. Hij heeft Jort Kelder doen vergeten en het wachten is op een doorbraak op televisie.
Maar die activiteit op internet heeft hem wakker gemaakt, schrijft hij vandaag in FD Persoonlijk. 'Langzaam maar zeker begint tot me door te dringen dat mijn vak, de journalistiek, de komende jaren drastisch zal veranderen. Nu zijn we nog gewend boodschappen via krant, radio en tv naar een groot publiek te sturen. Over een paar jaar zullen journalisten vooral de aanjagers zijn van discussiies op het internet, constant scherp gehouden door reacties van het eigen publiek,' aldus Smit.
Interessant, maar te makkelijk. We willen graag nog wat horen van oud-hoofdredacteur van Fem Business, adjunct van het AD die vooral ook bekend is van zijn boek over het drama-Ahold. Namelijk zijn antwoord op de vraag waar die centen dan vandaan komen. Verwacht hij zo'n reclamehausse op sites, nieuwsbrieven en logs als deze dat zijn collega's normaal betaald kunnen worden voor hun nieuwe jobs?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!