Het kon zo niet langer doorgaan en mediabureaus zijn opgeblazen administratiekantoren. Adformatie nummer 19 gaf uitleg. Pas nu begrijpen we Levi's beweegreden beter. Want wat was zijn belang nu van dit mediaoffensief? Juist, een spreekstoel krijgen voor wat hij werkelijk wilde melden. Het was een voorintroductie van het feit dat 3MO ook een mediabureau gaat beginnen!!
Nou verwelkom ik toetreders met ambitie en passie voor ons vak, maar nu krijg ik toch een beetje een vieze smaak in mijn mond. Allereerst omdat 3MO als pitchbegeleider er zelf juist alles aan gedaan heeft om de prijsspiraal naar beneden in gang te zetten. Let wel, bij elke door hun begeleide pitch staan financiën en efficiency bovenaan! Tel daarbij op dat clubs als 3MO zonder schroom de meest vertrouwelijke informatie opeisen om ‘hun selectie’ voor te bereiden. Hun selectie van het juiste mediabureau tegen de meest gunstige tarieven.
En juist die partij (3MO) gaat het nu zelf doen. Dat klinkt als de bakker die zijn eigen brood gaat nomineren, maar eerst wel bij de andere bakkers - onder het mom van integriteit / vertrouwelijkheid - alle recepten heeft opgevraagd! Of als de Belastingdienst waar je vertrouwelijke informatie neerlegt en die vervolgens komt met een op maat gesneden hypotheekaanbod! Ongekend en schaamteloos. Blijkbaar is de integriteit weggesleten!
De vraag is; waarom laten de mediabureaus dit soort ‘integere pitchbegeleiders' binnen? Het is allang helder dat het bureau met de allerlaagste tarieven de meeste kans maakt! En wat verdient een pitchbegeleider eigenlijk? Door wie wordt deze betaald? Ik vermoed dat de enige die als winnaar uit de strijd van een bureauselectie komt de pitchbegeleider zelf is.
Laten we dit hele ‘pitchbegeleidingsgedoe eens in de ban doen. Collectief! Moeten we niet eens gaan denken aan een gedragscode voor dit soort zaken? Een mooie taak voor het PMA, dat zich weer eens fluisterstil houdt in deze discussie!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!