Marketeers met een formele roadmap voor het managen van digitale marketingtechnologieën, waarbij data uit alle consumentendatabronnen worden geïntegreerd in de strategie, zien dat hun inspanningen direct bijdragen aan de verbetering van de business- en marketingperformance.
Zo onderzocht CMO Council, in samenwerking met Tealium. In het onderzoek “Quantify How Well You Unify” wordt gekeken naar de mate waarin marketingdirecteuren strategieën voor digitale marketingtechnologie implementeren en echte waarde kunnen halen uit de integratie van consumentendatabronnen.
Enkele uitkomsten:
• 42 procent van de CMO’s die zich actief bemoeien met de strategie voor marketingtechnologie, kan een grotere business impact laten zien dan CMO’s die delegeren.
• Marketeers met een formele strategie dragen meer bij aan omzet en waardecreatie. 50 procent bereikt beter getargete, efficientere en relevantere customer engagement. 39 procent haalt een betere marketing ROI.
• 30 procent van de CMO’s die erin slagen om technologie goed te managen en te integreren, kan tastbare businesswaarde laten zien, 51 procent van deze groep draagt meer bij aan de inkomsten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!