Hollandse iconen moeten Coca-Cola helpen om 'Choose Happiness' verder op de kaart te zetten

Coca-Cola: 'Deze vrolijke Nederlandse beelden toveren een glimlach op je gezicht.'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het is iconisch voor en iconisch na bij Coca-Cola. Het frisdrankmerk kopt in een bericht aan de pers: &;Iconische Hollandse beelden spelen hoofdrol in nieuwe campagne Coca-Cola&;. Terwijl het verantwoordelijke designbureau Mountain Design laat weten: &;Coca-Cola is al vele jaren het universele icoon van Happiness - een van de meest sterke menselijke emoties.&; Hoe het ook zij, het &;iconische merk&; laat bekende Nederlandse beelden, tulpen, molens en het kussende boerenpaartje de hoofdrol spelen in een nieuwe campagne die vooral in buitenreclame zichtbaar is.

Dit vertelt Coca-Cola erover: &;De iconische Hollandse visuals zijn onderdeel van de nieuwe "Choose Coca-Cola"-campagne, waarmee het merk de keuze aan varianten binnen het complete productportfolio benadrukt. De vrolijke beelden zijn vanaf nu op abri’s door heel Nederland te bewonderen. Er zijn zelfs speciale lokale uitingen ontworpen: van het Amsterdammertje op steigerdoek in Amsterdam tot de Ooievaar op pilaren in Den Haag. In Amsterdam, Rotterdam en Den Haag rijden ook speciale trams met de ontwerpen.&;

Volgens Mountain Design communiceren de illustraties het &;Happiness gevoel&; op een iconische en heldere manier: &;De beelden zijn grappig, bold en hebben elk een unieke twist. De iconische Coca-Cola bottle is altijd zichtbaar. Soms duidelijk, maar soms ook op een subtiele manier in de visual verwerkt. Daarnaast toveren deze vrolijke Nederlandse beelden een glimlach op je gezicht. Het sluit perfect aan op de boodschap van Coca-Cola: "Choose Happiness".&;

 

Naast de buitenreclame, lanceert Coca-Cola een nieuwe tv-commercial (zie hieronder) die beoogt in beeld brengt welke impact het merk de afgelopen jaren heeft gehad. De commercial bestaat uit een combinatie van nieuw materiaal en archiefbeelden en uit de jaren ’80 en ’90. 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie