Bill o'Reilly van Fox news schilderde in een actualiteitenprogramma Amsterdam af als een beerput vol moordenaars en drugsdealers. In reactie daarop kwam er een filmpje op youtube waarin aan de hand van harde cijfers werd getoond hoe de vork werkelijk in de steel zit: op veel van de genoemde onderwerpen scoort Amsterdam stukken beter dan de Verenigde Staten.
Het filmpje zou gemaakt zijn door twee verontwaardigde amsterdammers. Uit een artikel in het Parool blijkt nu dat het ATCB (Amsterdam Toerisme & Congres Bureau) achter het filmpje zat. Maar dat dus niet openlijk liet zien.Is dit nou een geoorloofde vorm van belangenbehartiging? Moet een op promotie gerichte organisatie niet met open vizier de publiciteit zoeken? De directeur van het ATCB is van mening dat voor hem vooral het resultaat telt, maar ik geef hem daar geen gelijk in. Juist als je mengt in een discussie waarin het gaat over feiten versus propaganda en manipulatie moet je voorkomen dat je op enige manier van hetzelfde kan worden verweten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!