In deel 1 van de blogreeks Good Vibrations, verwondert Rudy Moenaert zich over de hoge concentratie 'disruptieve bedrijven' in Californië, maar wat maakt iets nu eigenlijk disruptief?
"In juni 2014 vertrok ik dus met een 25-tal CEO's en belangrijke zakenmensen naar San Francisco en San Diego. De groep betitelen als de crème de la crème zou vooral mezelf teveel eer aandoen. Maar het was wel een uitermate select gezelschap. Een decenniumperspectief veronderstelt nogal wat van 's mans absorberend vermogen, maar gedurende de 16 bedrijfsbezoeken op 1 week tijd heb ik me toch vaak als een kid in a sweet shop gevoeld. Dit laatste is geen lichte vaststelling. De voorbije dertig jaar heb ik van innovatie mijn onderzoeksdomein gemaakt en een kleine zoektocht op scholar.google.com geeft aan dat mijn research meer dan behoorlijk wordt geciteerd.
Mijn reflecties op deze studietrip vat ik samen met de klassieker van The Beach Boys, Good Vibrations."
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!