Tijdens het galadiner van de Global Sabre Awards in Miami hebben Philips en het Omnicom consortium OneVoiceConnect, met FleishmanHillard als bureau, een Global Sabre Award in de categorie Consumer Electronics ontvangen. New Light on Old Masters (Nieuw licht op oude meesters) werd uit meer dan 5.000 inzendingen gekozen tot een van de 50 meest geslaagde pr-campagnes van het afgelopen jaar.
Beleving
Als een van de hoofdpartners bij de renovatie van het Rijksmuseum werkte Philips intensief met het museum samen aan het lichtontwerp, waarbij de beleving van de bezoeker en de conservering van de kunstwerken centraal stonden. Het vernieuwde Rijksmuseum opende zijn deuren in april 2013 met een volledig nieuwe presentatie van de collectie, met als hoogtepunten werken van Hollandse Meesters als Rembrandt en Vermeer. Het hele museum – de kunstwerken, de publieksruimtes en de gevelverlichting – wordt verlicht door led-verlichting van Philips.
Open dialoog over led-verlichting
Philips hanteerde een outside-in communicatiebenadering, nauw samenwerkend met de experts en ontwerpers van het Rijksmuseum, die als ambassadeurs een open dialoog over led-verlichting in musea startten. Belangstellenden uit de museumwereld konden zelf het effect van de nieuwe verlichting op de kunstwerken zien en ervaren tijdens speciaal georganiseerde rondleidingen door de lichtontwerpers. Het belang van museumverlichting werd online tot leven gebracht met behulp van uiteenlopende vormen van aansprekende content. De campagne resulteerde in prominente aandacht in online en offline media-conversaties, terwijl meer dan 25 musea over de hele wereld hun interesse kenbaar maakten voor de led-verlichtingsoplossing die Philips in het Rijksmuseum toepaste.
De campagne oogstte eerder dit jaar al een EMEA Sabre Award en in 2013 een European Excellence Award.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!