Vrouwen worden dagelijks geconfronteerd met advertenties die hun zelfbeeld beïnvloeden en onzekerheden versterken. Vertrouwen hebben in je eigen uiterlijk geeft 53 procent van de vrouwen meer een gevoel van geluk, en is daarmee belangrijker voor vrouwen dan zakelijk succes, dat slechts 31 procent van de vrouwen meer geluksgevoel geeft. Dit blijkt uit onderzoek dat Dove heeft laten uitvoeren door StrategyOne in samenwerking met psychotherapeut Susie Orbach. Dove geeft vrouwen vanaf vandaag, op Internationale Vrouwendag, de regie om terug te vechten tegen deze advertenties over bijvoorbeeld dikke buiken en vetrollen met de lancering van de Ad Makeover-campagne.
De Dove Ad Makeover-campagne maakt het via een Facebook-applicatie mogelijk voor vrouwen om negatieve advertenties aan te pakken en positieve beauty advertenties te sturen naar andere vrouwen buiten hun persoonlijke netwerk. Teksten als ‘Jouw verjaardagsoutfit staat je goed’, ‘Elk lichaam is mooi’ en ‘Hallo schoonheid’, zijn voorbeelden van de positieve berichten over echte schoonheid die vrouwen in heel Nederland kunnen versturen en ontvangen.
De Dove Ad Makeover-campagne past binnen de missie van Dove om een wereld te creëren waarin schoonheid een bron van zelfvertrouwen is en niet van onzekerheid. Tachtig procent van de vrouwen is het ermee eens dat iedere vrouw iets moois heeft, maar kan niet benoemen wat zij mooi vindt aan zichzelf. Dove vond het dus tijd om te stimuleren om openlijk te zeggen wat je mooi vindt aan een ander en op deze manier het zelfvertrouwen van vrouwen te verhogen. Er kan hiervoor ook getweet worden met hashtag #womenunstoppable. Op het moment is er nog niet zoveel getweet, maar staat er wel al 'Ik wil alle vrouwen laten weten dat ze op eigen wijze hun perfecte ik zijn! Hold that thought!'
Deze campagne zal de gehele maand maart lopen en wordt wereldwijd gelanceerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!