In alfabetische volgorde:
Jeroen Hubert, Ikea
Hubert heeft bij Ikea laten zien dat marketing niet alleen gaat over het inzetten van mix-elementen, maar dat marketing ook zorgt voor organisatorische aanpassingen - aanpassingen die hebben geleid tot veel meer ‘ownership’, effectiviteit en resultaat. Dat hij in zo’n korte tijd zulke mooie resultaten heeft kunnen laten zien is spectaculair en erg knap.
Thecla Schaeffer, G-Star
De manier waarop deze topmarketeer een business-to-business bedrijf heeft omgebogen naar een business-to-consumer bedrijf, in een sterk concurrerende markt, is indrukwekkend. Het enorme succes met Pharrel: 2016 was háár jaar bij G-Star met geweldige, internationale successen, waaraan heel hard is gewerkt.
Pieter Zwart, Coolblue
Bij Coolblue zit het klantdenken in de genen. De wijze waarop Pieter Zwart al jaren zijn Coolblue op topniveau houdt, de klantbelofte niet alleen waarmaakt maar telkens weet te overtrefen, is ongekend. Alles draait om de glimlach van de klant en dat is de kern van marketing. Een voorbeeld voor Nederlandse marketeers.
De jury keek bij de beoordeling van de genomineerden naar 4 criteria:
- De marketeer zet op vernieuwende en succesvolle wijze oude én nieuwe marketinginstrumenten in
- Heeft succes in de markt met deze innovatieve aanpak.
- Is een marketeer waar we wat van kunnen leren
- Is een goede ambassadeur voor het marketingvak
De jury bestaat uit de winnaars van voorgaande edities van Marketeer of the Year, en vertegenwoordigers van de organisatoren van de Dutch Marketing Awards.
30 maart aanstaande, tijdens de Dutch Marketing Awards, presenteren de drie genomineerden hun case, en wordt de uiteindelijke winnaar bekend gemaakt.
Die avond worden ook prijzen uitgereikt aan de Marketing Start-up of the Year, Scale-up of the Year, Marketing Company of the Year, Internal Branding Company of the Year en Marketingtalent of the Year. Bekijk de lijst met genomineerden hier.
De top van marketing Nederland is bij dit event aanwezig. Er zijn losse kaarten verkrijgbaar.
Early birds betalen 159 euro voor een kaartje euro, early bird-abonnees op Tijdschriftt voor Marketing, Adformatie en Communicatie betalen 119 euro, net als NIMA, PEC en/of MAN-leden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!