Uit de inzendingen concludeert Roamler dat kleding werkt bij WK-promoties. Zo eindigde in Frankrijk Le Brésil Chez Monoprix op nummer 1, een collectie kleding die door Braziliaanse vrouwen werd gemaakt.
In Nederland valt Jumbo op met het juichpak.
En in Duitsland krijg je een t-shirt cadeau als je een sixpack Bitburgerbier koopt. Ook in andere landen eindigden dit soort promoties in de top10.
Italianen houden van gokken: de actie van Mediaworld (10 procent van je aanschafprijs terug als je denkt dat Italie niet wint, 200 procent terug als je denkt dat Italie wel wint).
Polen vielen massaal voor de korting op Ballantine’s Brasil, met aangepast etiket.
In Belgie houden ze het op verzamelen: Carrefour staat op de eerste plek met Panini-plaatjes.
Coca-Cola doet het goed in bijna alle landen. Dat komt waarschijnlijk door verschillende samples die ze weggeven, en prijzen die je kunt winnen, aldus Roamler. Daarnaast is er een publiek voor de speciale collector’s items van het frisdrankmerk tijdens sportevenementen. In Engeland eindigde het merk bovenaan in de top 10.
In Chili doet Samsung het goed: ze verloten een Chevrolet onder consumenten die 320 dollar uitgeven aan Samsung producten. En in Mexico strooit Corona met reisjes naar Brazilie: Mexicanen maken kans op 1 van de 1000 trips naar het WK-land.
De top 10 van Nederland volgens Roamler:
1- Jumbo juichpak
2- Albert Heijn WK Hamsters
3- M&M’s oranje ballen
4- Een gratis voetbal bij sixpack Coca-Cola
5- Heineken Sambashirt
6- koop 3 PepsiCo producten en win een Philips 3D TV
7- de Bavaria-dress
8- Het Lidl bordspel
9- Win een Grolsch minibar
10- Spaar voor Plus-veren