In een interview met Adweek gaf het bedrijf aan dat er dagen van planning vooraf gingen aan de Facebook actie, dus enig effect hadden ze wel verwacht. De post over het product, een o zo handige beschermer voor je banaan, werd met 12.000 reacties, 18.000 likes en 43.000 shares de populairste post van Groupon ooit.
Het team moest zo veel mogelijk reageren voor het gewenste succes, wij zetten de leukste reacties voor jullie op een rij:
1. Maar eerst de orginele post van Groupon:
2. In het begin was er verbazing over de post, maar Groupon zette gelijk de toon via reacties.
3. Al snel stroomden de grappen binnen. De reacties van Groupon waren mogelijk nog grappiger.
4. Groupon bleef scherp reageren.
5. Er werden verwijzingen gemaakt naar TV series.
6. Er kwamen serieuze vragen binnen over de banana bunker.
7. En minder serieuze.
8. Door de vele gevatte reacties van het Groupon webcare-team nam het aantal reacties alleen maar toe. Een geniale actie van de koopjeswebsite.
In samenwerking met De Beste Social Media brengt Adformatie een wekelijkse selectie met de meest creatieve berichten van bedrijven op social media. Zelf ook creatief bezig met social? Vanaf 8 april kunnen bedrijven hun beste berichten van het afgelopen jaar inzenden via www.debestesocialmedia.nl/awards.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!