Dalende inkomsten en groei bij Havas

De inkomsten van Havas daalden in het eerste kwartaal met 6 procent en de organische groei met 8,4 procent. Alleen de digitale divisie groeit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hierdoor komen de inkomsten in het eerste kwartaal uit op 325 miljoen euro terwijl in 2008 nog 345 miljoen euro werd verdiend. De organische groei van de Franse groep, met daarin Euro RSCG, Havas Media en Arnold Worldwide, daalde met 8,4 procent. Dit is volgens Havas onder andere te wijten aan een sterk eerste kwartaal in 2008.
Toen groeide de gehele Havas groep met 7,4 procent.

In Europa betreft de daling van de groei in het eerste kwartaal van 2009, ongeveer 7,6 procent. De afzonderlijke cijfers voor de Nederlandse vestigingen van Havas, zoals Euro RSCG Amsterdam en Euro RSCG Bikker, werden niet bekendgemaakt in het persbericht.

In het eerste kwartaal van 2009 groeide de digitale divisie met 7 procent en vormt inmiddels meer dan 16 procent van de totale inkomsten van de Havas Groep.

Havas heeft vooral te lijden door verminderde uitgaven van klanten in de financiële sector en gezondheidszorg, voornamelijk in de Verenigde Staten. Ook het verlies van het Dell Asia-Pacific account en de sterke positie van Havas in de zuidelijke Europese markten, waar advertentieuitgaven sterk dalen. Toch zegt Havas het in Frankrijk beter te doen dan de directe concurrenten.

Havas gaf verder geen toelichting voor de rest van dit jaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie