De Britse zakenkrant Financial Times schrapt vijftig banen omdat de redactionele activiteiten worden gereorganiseerd. De aanleiding voor het banenverlies is de opkomst van elektronische krantenedities en de vraag van klanten naar digitale mediadiensten. De zakenkrant wil een betere afstemming tussen de verslaggeving, productie en opmaak van de papieren en digitale editie.
De Financial Times heeft zijn internetactiviteiten uitgebreid. De krant wil verder de productie van de vier regionale edities (Groot-Brittanië, Europa, Azië en de Verenigde Staten) versimpelen. De Financial Times wil alle verslaggevers trainen zodat ze voor verschillende media kunnen schrijven. Een speciaal team houdt zich bezig met de productie van interactief nieuws. Van alle journalisten en redacteuren wordt verlangd dat ze voor beide edities inhoud kunnen leveren.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Ach en wee. Hoe lang duurt het nog voordat het papier echt verdwenen is?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!