Als reden voor het faillissement noemt Ap van der Pijl, die samen met Corinne Hoppenbrouwers de directie voerde, 'de slechte resultaten de afgelopen jaren en de niet minder slechte vooruitzichten voor de
komende periode.' Consonant Communicatie, dat in haar hoogtijdagen rond de dertig medewerkers telde, was vooral actief op het gebied van non-profit en overheidscommunicatie. Volgens Van der Pijl zat het
probleem vooral in de sterk afnemende vraag naar uitvoering. 'Detachering is nagenoeg stilgevallen en dat kun je niet opvangen met een paar dagdelen strategisch advies. Natuurlijk zagen wij de vraagterugval aankomen, en uiteraard hebben we geprobeerd ook in andere segmenten actief te zijn.Maar of het nu gaat om onderwijs- of gebiedscommunicatie: het is nergens echt feest. En op de commerciële markt is het dringen. Bovendien werkten er bij Consonant heel gespecialiseerde adviseurs. Dan
verander je de koers niet één, twee, drie. '
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!