Communicatieve bijsluiter van Achmea

Er zat deze keer een communicatieve bijsluiter bij ons vakblad Communicatie; een gesponsorde casus van de internal branding rond de fusie van Achmea en Interpolis. Hoofdsponsor is - neem ik aan- communicatiebureau Proof dat dit weer doet op kosten van Achmea, of andersom? Allereerst, leuk om te zien dat ze samen zo trots zijn op hun werk, dat ze er een boekje van maken en dat aan zoveel vakgenoten rondsturen. Je vraagt dan natuurlijk ook om een reactie. Bij deze:

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ziet er uit als degelijk werk: processchema's in tien stappen, een testimonial van Prof Dr Van Riel en het proces lijkt zorgvuldig met alle betrokkenen doorlopen. Toch lukt het me niet het boekje uit te lezen. Het komt niet echt van het papier af. Bij pagina 19 veer ik dan toch even op: prachtige foto. Juist daardoor snap ik wat de rest van het boekje mist. Voor een casus over internal branding mis ik de daadwerkelijke bezieling. Laten we de drie bouwstenen van het concept er eens bijpakken: WIJ, LEF en FAIR. WIJ 'sec' biedt geen onderscheidend vermogen bij internal branding. LEF en FAIR zouden dus voor de invulling moeten zorgen. Helaas; ik kom ook geen LEF tegen. Dat terwijl bijvoorbeeld concurrent Delta Lloyd daar in zijn (externe) communicatie toch wel degelijk succesvol in is. FAIR tenslotte; ja dat is het, maar daar word ik dan weer niet warm van.

Het voorwoord van het boekje stelt dat Achmea deze 'businesscase' met ons wil delen als voorbeeld van wat 'internal branding voor een organisatie kan betekenen'. De verdere concretisering van en bewijslast voor deze claim kom ik in de casus helaas niet tegen. Wellicht dat een betrokkene mij met een onderstaand te plaatsen reactie even kan ontzorgen?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie