2016 is door de Verenigde Naties uitgeroepen tot het Internationale Jaar van de Peulvrucht. De organisatie wil in 32 landen de boodschap overbrengen dat bonen lekker, gezond en duurzaam zijn. De officiële aftrap van het Jaar van de Peulvrucht is op 6 januari. In Nederland wordt de campagne gevoerd door de Blije Boon: een initiatief van het Nationaal Comité Bonen, een samenwerking van de Bruine Bonen Bende, retail en bonenfabrikanten. Hak is er daar één van.
Maar Hak trapte zijn eigen bonenjaar vorig jaar al af. Toen startte het met de campagne 'Bonen erbij' met in de hoofdrol televisiekok Herman den Blijker. Deze en andere inspanningen hebben kennelijk hun vruchten afgeworpen, want Hak meldt dat het in 2015 met 14 procent is gegroeid in omzet in de categorie bonen. Daarmee is Hak marktleider in die overigens succesvolle categorie; de markt groeide met 8 procent.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!