Bol.com en PostNL vanaf nu onder 1 dak

Tijd tussen bestellen en bezorgen wordt zo nog korter gemaakt. En het aantal transportbewegingen wordt teruggebracht.

Bol.com opent 27 september zijn nieuwe fulfilment center in Waalwijk. Het gebouw biedt ruimte aan 1 miljoen verschillende artikelen en is acht voetbalvelden groot in grondoppervlak. Tijdens topdrukte (denk aan de komende feestdagen) verwacht bol.com 16.000 artikelen per uur te kunnen verwerken. Op die momenten zullen er 2000 mensen op een dag met deze verwerking bezig zijn.

De opening van het nieuwe center was ook deceerste keer dat de pers mocht kennismaken met de kersverse directeur van bol.com, Huub Vermeulen. Een interview met Vermeulen lees je hier.

Primeur
In het nieuwe fulfilment center hebben bol.com en PostNL de fulfilment en sortering onder 1 dak georganiseerd, een primeur voor logistiek Nederland. PostNL zal vanaf nu zijn sorteerwerkzaamheden bij bol.com in huis uitvoeren en vanaf deze locatie bezorgen. Voordeel volgens Huub Vermeulen, de kersverse directeur van bol.com, is het proces zo efficiënter ingericht, waardoor klanten hun bestellingen nog sneller in huis hebben. Daarnaast is het milieu geholpen omdat er minder vrachtauto’s hoeven te rijden.

Het nieuwe centrum wordt ook de plek waar de 17.000 winkeliers die hun spullen via het platform van bol.com aanbieden, met hun artikelen terecht kunnen voor de fulfilment. Volgens Vermeulen betreft het aandeel van deze verkopers nu al een derde van alle bestellingen, en Vermeulen verwacht dat dit aandeel snel zal groeien.

Vermeulen: ‘Dit gebouw symboliseert dat we hier serieus in zijn. Veel partners zijn specialisten, maar hebben moeite om hun klanten de breedte te bieden in leverservice, die wij door onze schaal juist wel kunnen bieden.’

Dat bracht wel wat uitdagingen met zich mee, aldus Vermeulen: ‘Naast klantgericht moeten we nu ook partnergericht werken. Zij vertrouwen hun goederen aan ons toe, dus we hebben er wat dat betreft een belangrijke taak bij gekregen. Zo beheren we nu een extra servicekanaal klantenservice waar partners met hun vragen terecht kunnen.’

Hoe groot de investering in dit fulfilment center was, wil Vermeulen niet zeggen. Maar het geld voor het center is afkomstig van Ahold Delhaize.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie