Blauw Research hoopt zo marktonderzoek persoonlijker en relevanter te maken voor consumenten. Want mobiel heeft ervoor gezorgd dat de effectiviteit van traditioneel marktonderzoek via telefoon of e-mail is afgenomen, aldus Ivo Langbroek, Innovation Officer bij Blauw: ‘Sommige consumenten zijn vragenlijstmoe en steeds minder bereid om hun klantervaringen te delen.’
Consumenten leggen tegenwoordig veelal via mobiele apps contact met de bedrijven waar ze klant zijn. Het is volgens Langbroek dus logischer om bij dat kanaal aan te sluiten. Langbroek: ‘Met Notificare is het mogelijk om consumenten direct via de apps van onze klanten specifieke vragen te stellen. Dit houdt in dat we geen lange vragenlijsten sturen, maar veel dichter op het moment van een aankoop, bijvoorbeeld als iemand de winkel uitloopt, een paar korte vragen stellen. Dit vergroot de relevantie van de berichten voor de consument, omdat hij zich dan nog in de emotie van het moment bevindt. Hij is dan veel eerder bereid om mee te werken en het is bovendien goed voor de klantloyaliteit.’
Retailonderzoek
Notificare wordt volgens Robert Leefmans, CEO van mobile marketingplatform Notificare, nu nog met name gebruikt in de retail, voor commerciële marketing- en loyaltycampagnes. Leefmans: ‘Marktonderzoek is een nieuw toepassingsgebied waarbij contextuele push-notificaties de interactie van merken met consumenten persoonlijker maakt. Wij hopen dat Blauw met onze oplossing succesvoller onderzoek kan doen voor zijn klanten.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!