De herpositionering Bibliotheek Nieuw Stijl is de winnaar geworden van de Bonk: de Communicatieprijs Brabant 2015. De publieksprijs ging naar GiDesign.
De Bonk, de prijs voor de beste communicatiecampagne van Brabant, werd voor de twintigste keer uitgereikt tijdens de nieuwjaarsreceptie van Communicatieclub Bourgondië.
De jury noemde de rebrandingcampagne van Bibliotheek Midden-Brabant, gemaakt door het Tilburgse bureau Schwung, relevant en bovendien mooi uitgevoerd.
Kennis verrijken
René Westbroek: 'Met labels als De Kennismakerij en Places to Bieb laat de bibliotheek zien veel meer te zijn dan de als oubollig versleten uitlener van boeken. De bibliotheek positioneert zich als podium en werkplaats waar mensen op nieuwe manieren hun kennis verrijken.'
De andere finalisten voor de Bonk waren de campagne ‘LEX – je schooltas in je broekzak’ voor de webapplicatie van Dedicon, gemaakt door Scheepens reclame-adviseurs uit Tilburg en de campagne Boefproef die GiDesign uit Waalre maakte voor de Nederlandse telecomsector en de rijksoverheid.
Publieksprijs
Om de publieksprijs werd gestreden door alle inzendingen. 1588 stemmen op internet én een stemming in de zaal wezen de winnaar aan: de campagne ‘Well made fashion in every sense’ die GiDesign Creative Communications maakte voor Aduu Mal, hét nieuwe kwaliteitslabel voor duurzaam leer uit Mongolië.
Twintigste editie
De Communicatieprijs Brabant beleefde dit jaar haar 20e editie, wat uitbundig gevierd werd in het Midi Theater in Tilburg. De prijs werd in het leven geroepen om de communicatieprestaties uit Midden-Brabant beter over het voetlicht te krijgen. Klik hier voor een overzicht van eerdere winnaars.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!