Apple verwijdert het woord Store uit al zijn winkels. Zo valt te ontdekken op onder andere de website van de retailer. De winkels in Nederland bijvoorbeeld heten voortaan Apple Amsterdam, Apple Rotterdam of Apple Den Haag in plaats van Apple Store Amsterdam, - Rotterdam of - Den Haag.
De precieze reden voor de naamsverandering wordt niet gegeven door Apple, maar het verwijderen van het woord Store zou kunnen betekenen dat Apple in zijn branding minder de nadruk wil leggen op het shoppen, en meer op de ‘experience’.
Steeds meer winkels ontwikkelen namelijk initiatieven die verder gaan dan verkopen alleen, zoals workshops, kinderactiviteiten et cetera.
In San Francisco (foto boven) bedacht Apple ‘The Forum’, een ontmoetingsplek rondom een grote Video Wall. Speciaal voor evenementen en educatie.
En buiten kwam ‘The Plaza’, met gratis Wifi en bankjes voor mensen uit de buurt.
Ook vroeg de retailer recent aan winkelmedewerkers om te stemmen op 20 community-initiatieven, die draaiden om het bereikbaarder maken van Apple-producten voor de minder bedeelden, en om vrijwilligerswerk.Deze initiateieve zouden vanuit de winkels ontplooid moeten worden.
Het woord ‘Apple Store’ontbrak eigenlijk al in de winkels, maar Apple wil nu ook dat het personeel helemaal niet meer het woord Store in de mond neemt.
Het is niet bekend of deze move ook gaat gelden voor de online winkel, de Apple Store-app voor iPhone en iPad.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!