Duitse supermarktketen Aldi bereidt een grote e-commerceproef voor in Groot-Brittannië, aldus het Duitse vakblad Lebensmittel Zeitung.
De reden dat Aldi de voorkeur geeft voor Engeland (boven Duitsland), is het feit dat in Groot-Brittannië e-commerce meer ontwikkeld is, en daarmee is dit land geschikter om te testen, zo suggereert het blad.
Op dit moment telt de Duitse supermarktketen 560 winkels in Groot-Brittannië, en wil er dit jaar nog 70 openen. Daarvoor zijn 5000 nieuwe werknemers nodig. Aldi heeft op dit moment een marktaandeel van 4,8 procent binnen de Britse supermarktenbranche.
Mocht de proef succesvol zijn, dan betekent dit nog meer druk op de schouders van andere retailers. Op dit moment bieden Britse retailers als Sainsbury’s, Tesco en Asda online shopping en click & collect ook aan als verdedigingstactiek tegen discounters. Maar alles verandert zodra Aldi en Lidl in e-commerce stappen. Een analist zegt: ‘Er zijn nog veel gebieden in Groot-Brittannië waar Lidl en Aldi minder vertegenwoordigd zijn. Maar dat verandert zodra ze thuis gaan bezorgen. Dan wordt hun shopperbereik echt nationaal.’
Naast Groot-Brittannië heeft Aldi (Nord) plannen met e-commerce in Spanje en Portugal. En Aldi Süd startte 2 jaar geleden met de online verkoop van alcoholische dranken.
Olympisch team
Daarnaast maakte Aldi vrijdag 20 maart bekend het Britse Olympische team van 2016 te zullen sponsoren, als officiële supermarktpartner. Met de sponsoring zijn miljoenen euro’s gemoeid.
Bron: Lebensmittel Zeitung , Essential Retail
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!