Albert Heijn lanceert nieuwe bezorgservice AH Compact


Albert Heijn komt vandaag met een nieuwe bezorgservice: AH Compact. De nieuwe service wordt voorlopig alleen nog in Haarlem uitgerold, om het concept uit en te na te testen. De service richt zich op kleinere huishoudens. Het minimum aankoopbedrag voor online boodschappen bij ahl.nl was tot nu 70 euro (of 50 euro indien klanten gebruik maken van de zogeheten ‘Bezorgbundel’), nu wordt dat 35 euro. En dan worden de boodschappen ook gratis bezorgd.
Om dit te verwezenlijken heeft Albert Heijn goed naar het proces gekeken en onderzocht waar kosten bespaard konden worden. AH Compact kan gerealiseerd worden, doordat het assortiment een stuk smaller is dan het gangbare ah.nl-assortiment. Zo hoeven order-pickers minder kilometers af te leggen om de bestellingen klaar te maken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe supermarktketen maakte verder bekend dat de bezorgcapaciteit binnen een jaar tijd is verdubbeld en dat het daarvoor 4.000 extra banen heeft gecreëerd om de toenemende vraag naar online bestellingen te verwerken.
Voldoen aan de online vraag van kleine huishoudens
Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn: 'We willen er altijd en overal zijn voor onze klanten, met onze winkels en online. Met name gezinnen met kinderen en bedrijven bestelden in de afgelopen jaren veelvuldig online. We zagen echter een toenemende belangstelling bij kleine huishoudens, jong en oud.' AH Compact is het antwoord op die groeiende vraag.
Lees ook: Albert Heijn legt focus in nieuwe campagne op Nederlandse producten
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid