Aegon heft interne communicatie op

Wil ‘een sneller bedrijf’ worden

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Aegon heeft haar interne communicatie opgeheven, laat commmunicatiemanager Debora de Laaf van Aegon Nederland weten in een  

Op de site zegt ze: ‘Klanten verwachten van Aegon dat wij constant en overal met hen communiceren. Dat maakt de rol van communicatie, en vooral van interne communicatie, bijzonder complex en uitdagend. We hebben daarom de disciplines in- en externe communicatie opgeheven.’

Coachen

De afdeling Communicatie werkt nu vanuit een meer geïntegreerd model. Naast specialismes als woordvoering, tekstschrijvers en eventmanagers zijn er communicatieprofessionals die managers en medewerkers van Aegon via &;coaching, advisering en facilitering&; helpen bij hun communicatie.

Minder grip

Er is nu alleen nog geïntegreerde communicatie over onderwerpen die binnen en buiten Aegon spelen. De Laaf: ‘Gevolg daarvan is dat je niet overal greep op hebt en moet zorgen voor meer communicatieve vaardigheden in de organisatie. Die moet je met elkaar ontwikkelen om ook in de buitenwereld te kunnen communiceren. Een kernboodschap afgeven kan niet iedereen van nature.’

Aegon zet sociale media in voor communicatie, ook intern. Er is een intranet met nieuws en communities waar medewerkers met elkaar in gesprek gaan.

Sneller worden

‘Communicatie’ ondersteunt collega’s met deze keuze en uitvoering daarvan. In teammeetings bijvoorbeeld waar de strategie moet worden besproken en omgezet in concrete acties. Of de online communities. Met suggesties om uit te nodigen tot dialoog, te reageren op comments, bepaalde topics in het teamoverleg follow-up te geven. De Laaf: ‘Door onze manier van werken willen wij een sneller bedrijf worden. Klantgericht, effectief, op basis van in- en externe samenwerking.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie