Op Hotel Marketing.com vandaag een posting over de reis en lifestyle trends binnen het luxe marktsegment voor 2008.
Trend : Consumenten van opkomende markten laten graag hun rijkdom zien. Zij kopen op reis vooral luxe merk artikelen en verblijven in het topsegment hotels.
Dit is in tegenstelling tot het gerucht dat in de Nederlandse hotellerie circuleert dat de Chinese reizigers bijvoorbeeld alleen behoefte zouden hebben aan 2 of 3 sterrenhotels.
Trend: Doordat men wil afzetten tegen de 24/7 cultuur staat het gezelschap van familie en vrienden centraal. Men zoekt dure hotels met nanny service en kinderprogramma's. Zakenreizigers nemen hun familie mee. De rol van de conciërge, als lokale connaisseur, neemt weer toe.
Trend: De gefortuneerde reiziger van vandaag wil dat de zaken die hij/zij consumeert ook een bijdrage leveren aan het welzijn van/op onze planeet.
Trend: Gezondheid, geestelijk welzijn en er goed uitzien blijven belangrijk. Hotels met spa's en healthclubs hebben dus een streepje voor.
Trend: Tijd! Iedere product/markt combinatie dient tijdbesparend te zijn: een huis kopen met de architect en stylist service erbij.
Lenovo komt, volgens dit artikel, met een Think-pad, inclusief persoonlijke assistentie op afstand. Gaat "slechts" $ 5000 kosten.
Trend: Het grote geld is gek op "cultuur". We zien dus een toename van hotels met eigen kunstcollecties, een toenemend bezoek aan allerlei festivals en een combinatie van winkel/musea, kantoren/art gallery etc.
Trend: Ruimte, ruimte en ruimte. Vrijheid om te bewegen.
Singapore Airlines speelt daarop in door in haar eerste klas 2 persoons suites aan te bieden.
Het gehele artikel is hier te lezen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!