Premium

1 Gouden, 2 Zilveren en 3 Bronzen Pencils en 7 Merit Awards voor Nederland op eerste One Show avond

Tijdens de 44ste uitreiking van de Pencils van The One Club for Creativity (www.oneclub.org) in New York City wonnen J. Walter Thompson, met The Next Rembrandt, TBWA\Neboko, met The Maestro voor McDonald’s, en MediaMonks met Unfairy Tales en Let Us Bully You One Show Pencils.

In de categorieën branded entertainment, design, direct, moving image craft, print & outdoor, public relations en responsive environments werden in totaal 323 Pencils uitgereikt – 92 Goud, 102 Zilver en 129 Brons – aan winnaars uit 30 landen. In totaal waren er  21,844 inzendingen uit 73 landen. Daarnaast werden The Cultural Driver Awards en Green Pencil uitgereikt.

J. Walter Thompson won goud en zilver in de categorie print & outdoor en brons in de categorie direct en een Merit Award in de categorieën branded entertainment, design en direct. TBWA\Neboko won brons met The Maestro voor McDonald’s en 2 Merit Awards voor McTrax in de categorieën branded entertainment en design. Tenslotte won MediaMonks zilver in de categorie PR voor de VR-campagne Let Us Bully You (in opdracht van McCann Stockholm en The Swedish Educational Broadcast Company). brons in de categorie branded content en een Merit Award in de categorie PR met Unfairy Tales voor Unicef (in opdracht van 180LA).

Dit waren de Best in Discipline winnaars in de betreffende categorieën:

Branded Entertainment: “Lifeline” voor Qualcomm Snapdragon door Ogilvy/New York.

Design: “The Refugee Nation” voor Amnesty International door Ogilvy/New York.

Direct: “The Swedish Number” voor Swedish Tourist Association door INGO/Stockholm + Grey PR&Activation/New York + Cohn&Wolfe/Stockholm.

Moving Image Craft: “We’re the Superhumans” voor Channel 4/Rio Olympics door Leland Music/London + 4creative/London + Blink/London + Factory/London.

Print & Outdoor: “Meet Graham” voor Transport Accident Commission (Victoria) door Clemenger BBDO/Melbourne.

Public Relations: “Zero Minutes of Fame” voor The Brady Foundation door Ogilvy & Mather/Chicago.

Responsive Environments: “Kunstmuseum Basel Light Frieze” voor Construction and Transport Department of the Canton of Basel-Stadt, Städtebau & Architektur, Hochbauamt door iart ag/Basel + Christ & Gantenbein/Basel.

The Cultural Driver Award Gold Pencil: “Formation” voor Beyoncé door PRETTYBIRD/Culver City.

The Green Pencil: “Edible Six Pack Rings voor Saltwater Brewery door We Believers/New York.

Hier alle winnaars van woensdag. Vrijdag worden de winnaars van alle andere categorieën bekendgemaakt.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie