Premium

Youvia-ceo Raymond van Eck vertrekt, Rob Overduin leidt Nima en ander loopbaannieuws

Overlopers, opklimmers, afzwaaiers en binnenkomers. Het carrièrenieuws uit de wereld van marketing, media, communicatie en bureaus.

Zomerse transfers, met een marketingmanger die de wereld van catering wakker schudt en een vertrekkend ceo zonder gouden handruk, maar wel met een herintroductie van de Gouden Gids op zijn naam.

Rob Overduin is de nieuwe voorzitter en directeur van Nima

Rob Overduin wordt de nieuwe voorzitter en directeur van Nima. De ledenraad van de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales stemde dinsdag in met zijn voordracht.

Overduin start 1 september als directeur. Zijn voorzitterschap is direct ingegaan. 

Rob Overduin heeft een achtergrond in zakelijke marketing en IT. Daarnaast heeft hij de afgelopen 12 jaar veel ervaring opgedaan met verenigingsmanagement bij zowel beroepsorganisatie Vastgoedpro als brancheorganisatie BMWT.

Hij volgt Kirsten Andres op die eerder dit jaar overstapte naar Nationaal Ouderenfonds en daar directeur-bestuurder werd.

Fabienne Jungerhans
Fabienne Jungerhans Foto: Join Program
Raymond van Eck
Raymond van Eck

Fabienne Jungerhans naar cateraar Join Program

Fabienne Jungerhans (36) is als sales- en marketingmanger aan de slag gegaan bij bedrijfscateraar Join Program. Jungerhans heeft ruim 13 jaar commerciële ervaring in marketing en  reclame, waaronder als client service-director bij bureauplatform Candid en de laatste 2,5 jaar als agency-lead van Havana Harbor (nu Positive).

Deze ervaring gaat zij nu inbrengen bij Join Program, een ‘food movement die de ingedutte cateringindustrie wakker schudt’, zoals het zelf claimt.

Fabienne Jungerhans gaat met beide oprichters de commerciële strategie bepalen, processen optimaliseren en met het uitbreidende sales-en marketingteam Join Program over Nederland uitrollen.

Youvia-topman Raymond van Eck kondigt vertrek aan

Raymond van Eck, ceo bij Youvia - voorheen DTG en bekend van de Gouden Gids en De Telefoongids – heeft zijn vertrek aangekondigd. Na een dienstverband van drieënhalf jaar slaat hij vanaf 1 september 2023 een nieuwe weg in.

Zijn werkzaamheden en verantwoordelijkheden worden overgedragen aan Jon Martinsen, ceo bij FCR Media Group, dat Youvia in maart 2022 overnam.

De afgelopen jaren is onder leiding van Van Eck de digitale transitie van DTG naar Youvia doorgevoerd, inclusief de herintroductie van de Gouden Gids. Ook leidde hij de integratie van Youvia in de FCR Media Group.

Valéry Overhoff (l) en Vjolca Berisha
Valéry Overhoff (l) en Vjolca Berisha
Frederieke Leeflang (l) in Nieuwsuur. Op de achtergrond Frans Klein.
Frederieke Leeflang (l) in Nieuwsuur. Op de achtergrond Frans Klein.


Valéry Overhoff en Vjolca Berisha naar Zaans pr-bureau Counter

Counter, het Zaanse bureau voor PR, branding en storytelling versterkt zich met Valéry Overhoff en Vjolca Berisha. Overhoff sluit als art-director aan bij het branding en design team, Berisha gaat aan de slag als accountmanager.

Valéry Overhoff (36 jaar) keert terug bij Counter na een succesvolle periode bij Public Cinema.Vjolca Berisha (30 jaar) komt van Urban Arrow waar ze werkte als brand manager. Zij voegt zich bij het team als account- en projectmanager. Ze gaat zich bezighouden met accounts als ALD Automotive, Mourik en NewBees.

Frans Klein vertrekt bij NPO

Frans Klein vertrekt per 1 augustus 2023 bij de NPO. Klein trad eind vorig jaar tijdelijk terug als Directeur Video toen er een onderzoek werd ingesteld naar de sociale veiligheid binnen de gehele publieke omroep. Dit naar aanleiding van de berichtgeving over de onbveilige werksituatie bij De Wereld Draait Door en NOS Sport. Hij wilde de onderzoekscommissie onder leiding van oud-minister Martin van Rijn niet in de weg zitten..

De benoemingsprocedure voor een nieuwe Directeur Video wordt in gang gezet. Deze functie wordt sinds november 2022 waargenomen door Remco van Leen en Jojanneke Doorn.

Marieke Vellekoop nieuwe duo-directeur Greenpeace Nederland

Marieke Vellekoop (40) treedt op 1 oktober aan als directeur van Greenpeace Nederland. Ze gaat deze positie vervullen naast Andy Palmen, die vanaf juli 2021 directeur is van de milieuorganisatie.

Vellekoop werkt sinds 2016 bij de Vrije Academie, waarvan de laatste jaren als managing director. Hiervoor vervulde ze diverse leidinggevende functies in (online) media en marketing.

Alan Lewis
Alan Lewis
Dirk Kunze
Dirk Kunze


Superscript benoemt Alan Lewis tot Europees commercieel manager

De Europese tech-verzekeringsmakelaar Superscript heeft Alan Lewis (48) binnengehaald als als ‘senior European commercial manager’ op het Europese hoofdkantoor in Rotterdam.

Lewis wordt er verantwoordelijk voor het toezicht op de commerciële activiteiten en het stimuleren van de groei van Superscript in Europa. ‘Er ligt een enorme kans bij onderbediende techbedrijven in Europa’, zegt hij.      

Lewis heeft veel ervaring in management, business development en marketing, met een sterke focus op datagedreven en klantgerichte benaderingen. De afgelopen ruim 20 jaar heeft hij bij verschillende lokale en multinationale bedrijven in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Azië-Pacific en Latijns-Amerika gewerkt. De laatste 8 jaar in Nederland.
 

Merijn Everaarts, Peter de Boer en Carlijn Postma in raad van advies Mediatic

Ondernemers Merijn Everaarts (Dopper), Carlijn Postma (ex-The Post en auteur ‘Bingemarketing’) en Peter de Boer (ex-Onna Onna) vormen per direct de raad van advies van pr- en contentmarketingbureau Mediatic.

Het Amsterdamse bureau heeft daarmee een groep ondernemende deskundigen verzameld die het bedrijf voorzien van strategisch advies.Mediatic is een bureau gespecialiseerd in contentmarketing en pr ‘voor vooruitstrevende opdrachtgevers’.


Dirk Kunze nieuwe ceo van RNW Media

RNW Media, voorheen bekend als de Wereldomroep, kondigt de benoeming aan van Dirk Kunze als nieuwe ceo. Kunze volgt Jacqueline Lampe op, die RNW Media meer dan zeven jaar heeft geleid.

Met zijn academische achtergrond in politieke wetenschappen en inzet voor mensenrechten en zijn internationale ervaring en netwerk in digitale media, is Dirk vastbesloten om sociale veranderingen voor jongeren voor elkaar te krijgen via de ontwikkeling van digitale gemeenschappen en leeroplossingen. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie