Het duo vertrok vorig jaar om af te studeren aan de Willem de Kooning Academie Rotterdam, richting Advertising, en werkte bij Achtung!, waar ze meewerkten aan Volkswagen BannerBahn en de Explicit Tours voor het Stedelijk Museum.
Wolff: ‘Toen we vertrokken was er al besloten dat we terug zouden keren na school. Dit kwam voornamelijk door ons Recalling 1993 project voor New Museum, die ons in de kijker speelde. Omdat we ook wat studentenprijzen wonnen, kwamen we in aanmerking voor een visum.’
In een interview in Adformatie vorig jaar gaven Sumarna en Wolff het volgende antwoord op de vraag:
Jullie zijn angry young men, en hebben inmiddels een beetje ervaring: wat zouden merken absoluut niet meer moeten doen?
Sumarna: ‘De wereld is transparanter dan ooit. Dat betekent niet dat je levens hoeft te gaan redden, maar in ieder geval geen levens verpesten. Dat is het minimum. Bied meerwaarde. Dat kan in de vorm van entertainment, als service of met een functionaliteit zijn. Dat ligt maar net aan het merk.’
Wolff: ‘Wat sowieso geldt voor ieder merk is dat je positie moet durven innemen, in plaats van hetzelfde te doen als alle andere merken. Neem Puma dat zichzelf neerzet als hét merk van de ‘After Hours Athletes’ – noem ‘t cafésporten.
‘De nieuwe realiteit is om als merk tegelijkertijd realistisch én geloofwaardig te blijven. Er lijkt een marketingtrend te zijn om super-innoverend te willen zijn, maar de realiteit is dat niemand verwacht van een biermerk dat ze de wereld veranderen.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!