Gisteren ging de eerste wereldwijde campagne van horlogemerk Citizen ooit, live. De campagne - 'Chasing Horizons' - kwam tot stand door een samenwerking van de kantoren Amsterdam en Tokyo van Wieden + Kennedy.
Naast de zon, de tijd, de piloot (ex-NAVO piloot Jonathan Nicol) en de fotograaf (Simon Roberts), wordt de hoofdrol in een in scene gezette minidocumentaire gespeeld door een nieuw uitgebracht horlogemodel: de Eco-Drive SATELLITE WAVE F100. Het gaat om een zogeheten flagship model, dat de tijd in drie seconden aanpast aan de betreffende tijdzone. Om dit kenmerk voor het voetlicht te brengen, werd een race tegen de tijd ondernomen. Het doel was om zo lang mogelijk in hetzelfde uur te blijven als menselijk mogelijk is.
Het leverde onderstaande film op van ongeveer vijf en een halve minuut:
Eerder schakelde W+K Amsterdam Johan Kramer en 100% Halal in voor het verbeelden van de global brand statement 'Better Starts Now'.
Credits
CLIENT: CITIZEN WATCH CO.,LTD
PROJECT NAME: CITIZEN Global Campaign F100
CLIENT CONTACT: Kyousuke Hiramatsu /CITIZEN Brand Head Office
AGENCY: WIEDEN+KENNEDY
Executive Creative Directors: Mike Farr & Tota Hasegawa (W+K Tokyo)
Art Director: Vasco Vicente (W+K Amsterdam)
Copywriter: Evgeny Primachenko (W+K Amsterdam) / Takeshi Amata (W+K Tokyo)
Head of Broadcast Production: Erik Verheijen (W+K Amsterdam)
Broadcast Producer: Tony Stearns / Lars Fabery de Jonge (W+K Amsterdam)
Digital Producer: Reiko Kawaguchi (W+K Tokyo)
Planner: Danny Feeney (W+K Amsterdam)/ Kenichiro Muraguchi (W+K Tokyo)
Head on Design: Joe Burrin (W+K Amsterdam)
Head of Studio: Jackie Barbour (W+K Amsterdam)
Studio Designer: Thomas Payne (W+K Amsterdam)
Project Manager: Emma Williamson (W+K Amsterdam)
Business Affairs: Michael Graves (W+K Amsterdam)
Account Director: Kensuke Suemasa (W+K Tokyo) / Eleanor Thodey (W+K Amsterdam)
Account Supervisor: Yoshiko Amano (W+K Tokyo)
FILM PRODUCTION
PRODUCTION COMPANY: SMUGGLER
Director: Tristan Patterson
Producer: Hera King
Executive Producer: Chris Barrett
EDITORIAL: Whitehouse Post
Editor: James Forbes-Robertson
POST PRODUCTION COMPANY: THE AMBASSADORS
Post Producer: Thijs Klaassen
MUSIC COMPANY: THE AMBASSADORS
Sound Design/Mix: The Ambassadors
WEB PRODUCTION
PRODUCTION COMPANY: GRANDBASE Inc.
Director: Shunya Hagiwara
Producer: Yosuke Kurita (GRANDBASE Inc.)
Web Designer: Shinpe Yamamori (GRANDBASE Inc.)
Technical Director: Yoshiaki Fujimori (GRANDBASE Inc.)
Interactive Designer: Junya Kojima (Superposition Inc.)