Premium

W+K Amsterdam bedenkt 'race tegen de klok' voor Citizen

LONGVIEW In een ruim vijf minuten durende 'mini-docu' vliegen een piloot en een fotograaf de zon achterna. Met een Citizen om de pols.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Gisteren ging de eerste wereldwijde campagne van horlogemerk Citizen ooit, live. De campagne - &;Chasing Horizons&; - kwam tot stand door een samenwerking van de kantoren Amsterdam en Tokyo van Wieden + Kennedy.

Naast de zon, de tijd, de piloot (ex-NAVO piloot Jonathan Nicol) en de fotograaf (Simon Roberts), wordt de hoofdrol in een in scene gezette minidocumentaire gespeeld door een nieuw uitgebracht horlogemodel: . Het gaat om een zogeheten flagship model, dat aan de betreffende tijdzone. Om dit kenmerk voor het voetlicht te brengen, werd een race tegen de tijd ondernomen. Het doel was om zo lang mogelijk in hetzelfde uur te blijven als menselijk mogelijk is.

Het leverde onderstaande film op van ongeveer vijf en een halve minuut:

Eerder voor het verbeelden van de global brand statement &;Better Starts Now&;.

Credits  
CLIENT: CITIZEN WATCH CO.,LTD
PROJECT NAME: CITIZEN Global Campaign F100
CLIENT CONTACT: Kyousuke Hiramatsu /CITIZEN Brand Head Office

AGENCY: WIEDEN+KENNEDY
Executive Creative Directors: Mike Farr & Tota Hasegawa (W+K Tokyo)
Art Director: Vasco Vicente (W+K Amsterdam)
Copywriter: Evgeny Primachenko (W+K Amsterdam) / Takeshi Amata (W+K Tokyo)
Head of Broadcast Production: Erik Verheijen (W+K Amsterdam)
Broadcast Producer: Tony Stearns / Lars Fabery de Jonge (W+K Amsterdam)
Digital Producer: Reiko Kawaguchi (W+K Tokyo)
Planner: Danny Feeney (W+K Amsterdam)/ Kenichiro Muraguchi (W+K Tokyo)
Head on Design: Joe Burrin (W+K Amsterdam)
Head of Studio: Jackie Barbour (W+K Amsterdam)
Studio Designer: Thomas Payne (W+K Amsterdam)
Project Manager: Emma Williamson (W+K Amsterdam)
Business Affairs: Michael Graves (W+K Amsterdam)
Account Director: Kensuke Suemasa (W+K Tokyo) / Eleanor Thodey (W+K Amsterdam)
Account Supervisor: Yoshiko Amano (W+K Tokyo)

FILM PRODUCTION
PRODUCTION COMPANY: SMUGGLER
Director: Tristan Patterson
Producer: Hera King
Executive Producer: Chris Barrett
EDITORIAL: Whitehouse Post
Editor: James Forbes-Robertson
POST PRODUCTION COMPANY: THE AMBASSADORS
Post Producer: Thijs Klaassen
MUSIC COMPANY: THE AMBASSADORS
Sound Design/Mix: The Ambassadors

WEB PRODUCTION
PRODUCTION COMPANY: GRANDBASE Inc.
Director: Shunya Hagiwara
Producer: Yosuke Kurita (GRANDBASE Inc.)
Web Designer: Shinpe Yamamori (GRANDBASE Inc.)
Technical Director: Yoshiaki Fujimori (GRANDBASE Inc.)
Interactive Designer: Junya Kojima (Superposition Inc.)

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie