Talentenplatform Raw en Hema organiseerden begin deze maand (8 en 9 juli) een pitch voor jong talent om zich verder te ontwikkelen binnen de creatieve industrie. De winnaars van de pitch zijn:
Mick Vuur | jr.creative, Publicis Group |
Geke Duffhues | student, Fontys Hogeschool |
Nina Rapisarda | jr. projectmanager, Boomerang |
Een groep van twintig jonge talenten kregen de briefing op vrijdag gepresenteerd door Bart Kleijzen van Hema, en werden voor de uitwerking ondersteund door vijf creative challengers: Michiel Wolters (Boomerang), Esmé Brinkman (Blauw Gras), Sabrina Beek (Hammerfest), Emilio Franquelo (Herc) en Anne Merel Verleun (Hammerfest). Bart Kleijzen: 'Het was tof om te zien hoe gedurfd sommige ideeën waren en hoe dit in dit geval Hema verraste.’
De jonge creatieven werkten op een briefing voor Hema-producten die je nodig hebt wanneer je op kamers gaat. De uitdaging? Een propositie ontwikkelen gericht op GenZ, die het warenhuis weer relevant maakt voor deze doelgroep (focus op studenten).
Voor het eerst op jezelf wonen
Het winnende idee is gebaseerd op het inzicht dat het spannend, zelfs life changing kan zijn, wanneer je voor het eerst op jezelf gaat wonen. Op dit moment neemt Hema het stokje over met haar ‘redpakket’: per situatie een op maat gemaakt pakket voor studenten. Bijvoorbeeld wanneer je ziek wordt, moet schoonmaken, koken, wassen of zelfs je eerste date hebt. Het scherpe voorstel qua timing, PR en samenwerkingen maakte het concept compleet.
Ook de andere teams verrasten het warenhuis met out-of-the-box concepten als pop-up stores als doorleefde studentenkamers tijdens de introductieweken, TikTok experiences in door het land tourende vrachtwagens, tot catchy copy dat een minder rommelige wereld begint bij een minder rommelig huis.
De winnaars zijn uitgenodigd op het kantoor van Hema in Amsterdam-Noord, om daar samen na te denken over de concrete uitwerking van hun concept. ‘Dit was wederom een unieke kans voor jong talent om betrokken te zijn bij de ontwikkeling van een campagne voor een echte opdrachtgever. Voor deelnemers een toffe ervaring en waardevolle toevoeging aan hun portfolio, voor Hema een impactvolle manier om vanuit een jonge, frisse invalshoek input te krijgen van de doelgroep die ze willen bereiken” - aldus Romy Bulters, boardmember van Raw.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!