Twitter je twijfel weg!
Het leek alsof het nooit zou gebeuren, maar eindelijk is het dan zo ver: de tijden van twijfel zijn voorbij. Vanaf heden hoef je nooit meer te dubben, te tobben, te overpeinzen of te weifelen. Twitter introduceert: Twitter Polls! Met deze nieuwe stemfunctie twitter je je twijfels gewoon weg! Dit gaat jouw leven dus een stuk gemakkelijker maken. Want is het nu friet of patat? En is een jurk goud of zwart? Deze en andere belangrijkere vragen des levens kunnen vanaf heden worden opgelost met een stukje crowdsourcing. We weten allemaal dat Twitter dé plek is om ongezouten meningen uit te lokken. Vanaf nu kun je gemakkelijk een beetje smaak aan jouw zoutloze mening geven door een stemfunctie in je tweet je zetten. Heel easy: druk op het taartdiagram icoontje en maak je eigen dichotome vragenlijst. Perfect voor inspiratieloze dagen!
YouTube geeft ads rood licht
Ben je net lekker kattenfilmpjes of de nieuwste vlog van Enzo aan het bekijken; moet je wéér eerst kostbare secondes verspillen aan een verplichte reclame. Erger jij je hier ook altijd rood en geel aan? Dan hebben we goed nieuws! YouTube introduceert YouTube Red, een abonnement waarmee je video’s kunt bekijken zonder advertenties. Wij dachten dat het er nooit meer van zou komen. YouTube heeft zich gelukkig toch nog eens achter zijn rooie oortjes gekrabd en komt nu dus met deze baanbrekende mogelijkheden. Niet alleen kijk jij voortaan advertentievrij, je kunt óók gebruik maken van een soortgelijke streamingdienst als Netflix. Én als kers op de taart kun je ook een horror serie volgen die wordt gemaakt door niemand minder dan YouTube-ster PewDiePew, in samenwerking met de makers van The Walking Dead. Griezelig goede verbeteringen dit. Hier in Nederland moeten we trouwens wel nog heel even geduld hebben. De Amerikanen mogen dit abonnement als eerste gaan testen. Naar verwachting zal het vervolgens redelijk snel te verkrijgen zijn in Europa. We hope so!
Snappi vous?
Daar waar Youtube stopt met adverteren, doet Snapchat juist het tegenovergestelde. Snapchat is al lange op tijd op zoek naar een manier om meer geeltjes binnen te halen. Ze lijken nu het gouden ei gevonden te hebben en zijn sinds afgelopen weekend begonnen met het plaatsen van advertenties. Snapchat probeert de ads zo leuk en informatief mogelijk te maken (duh). Zo zullen er geen ads getoond worden in privégesprekken en foto-uitwisselingen. Daarnaast kun je zelf aangeven of je de ads wilt bekijken én ze verdwijnen na 24 uur vanzelf weer van de gevoelig plaat. Sta je toch te popelen om advertenties te zien bij Snapchat, dan zullen we je teleur moeten stellen. De Amerikanen zijn weer de lucky bastards en mogen met de eer strijken van de aftrap.
Reddingsvest, slaapzak en knuffel
Dat de vluchtelingenproblematiek ons bezig houdt is wel duidelijk. Naast alle vervelende nieuwsberichten ontstaan er gelukkig ook mooie initiatieven. Van inzamelingsacties tot vluchtelingen-emoji’s. Ja, je leest het goed. Artsen Zonder Grenzen komt met een toetsenbord-app waarbij de volledige opbrengst naar het vluchtelingenproject gaat. Voor €1,99 koop je in de App Store het toetsenbord met 36 verschillende emoji’s. Niet alleen de opbrengst is hierbij belangrijk, ook hopen ze met het emoji’s mensen bewuster te maken van de ontberingen die de vluchtelingen moeten doorstaan. Wij vinden dit een super mooi initiatief om het begrip voor de vluchtelingen te vergroten. Downloaden dus!
Draadloos leven
Is jouw neefje van drie ook beter met iPads, smartphones en slimme thermostaten dan jij? Niet zo gek, want de kinderen van tegenwoordig hebben qua apparatuur een enorme voorsprong. Waar wij vroeger slechts een half uur in het weekend televisie mochten kijken omdat je anders vierkante ogen zou krijgen, heeft het gemiddelde kind tegenwoordig maar liefst zes wifi-apparaten tot zijn beschikking. Zo blijkt uit onderzoek. Opvallend: gezinnen zonder kinderen hebben maar vier apparaten. Wat precies de invloed van kinderen op het aantal wifi-apparaten in een huishouden is, is onbekend. Wij zouden wel een gokje kunnen doen. Of een Twitter Poll inzetten.
Onze onzekerheden uiten, filmpjes kijken via YouTube, domme foto’s van een paar seconden naar elkaar sturen of een goed doel steunen; het kan allemaal in de wondere wereld van het internet! En dan is het nu tijd om van de wondere wereld van het weekend te gaan genieten. Enjoy!
Deze bijdrage is geschreven door social media bureau Blauw Gras. Wij geven merken een gezicht op social media.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!