Vodafone is er het afgelopen jaar het best in geslaagd de reputatie onder een brede groep stakeholders te verbeteren, aldus de jury van de prijs.
De initiatiefnemers Motivaction, Duijvestijn Communicatie & Reputatie (DCR) en StakeholdersLab hebben de Award in het leven geroepen om het debat en de verdere professionalisering van het vakgebied reputatiemanagement te stimuleren. In een steeds transparantere wereld wordt dit met de dag belangrijker.
Na een voorselectie door een onafhankelijke jury hebben 775 professionals de afgelopen maand gestemd op één van de vijf finalisten: KLM, Vodafone, Havenbedrijf Rotterdam, gemeente Den Haag of Pensioenfonds Zorg & Welzijn.
In een volle zaal is vrijdagmiddag tijdens een symposium over reputatiemanagement bij Motivaction de Reputatiemanagement Award 2013 uitgereikt. Vodafone is er het afgelopen jaar het best in geslaagd de reputatie onder een brede groep stakeholders te verbeteren.
Juryvoorzitter Peter Kerkhof: ‘Vodafone heeft hard gewerkt aan de reputatie van de Telecomsector en aan de reputatie van Vodafone binnen die sector. Reputatiemanagement bij Vodafone stoelt op een gedegen analyse van de belangrijkste reputatiedrivers en op basis daarvan een systematische benadering van stakeholders.
Zo heeft Vodafone vanuit het motto Be good and tell it aanpassingen gedaan in productaanbod en klantenservice die zorgen voor helderheid en transparantie. ‘Met als resultaat een steeds betere reputatie.’
De onafhankelijke jury bestond uit juryvoorzitter Peter Kerkhof, hoogleraar Communicatiewetenschap VU Amsterdam, Bart Combee, directeur Consumentenbond, Rocco Mooij, hoofdredacteur Communicatieonline, Jeroen Duijvestijn, directeur DCR, Henk Noort, directeur StakeholdersLab en Karel Slootman, managing director Motivaction.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!