Het programma bestaat uit een aantal communicatiemiddelen, een marketing cockpit, masterclasses voor actieve exposanten die verdieping zoeken en de workshop marathon voor alle exposanten. Tijdens de marathon brengen specialisten uit verschillende disciplines beursdeelnemers de fijne kneepjes van campagne voeren bij.
VNU Exhibitions kiest voor een gesegmenteerde aanpak, waarin het exposanten na een intake gesprek kwalificeert in vier groepen. Hierbij wordt gekeken of exposanten gemotiveerd zijn campagne te voeren en of zij daartoe ook daadwerkelijk in staat zijn. Elke groep krijgt een op maat gemaakt programma aangeboden.
Inmiddels hebben exposanten van eenentwintig beurstitels gebruik kunnen maken van het programma. Uit onderzoek blijkt dat exposanten die de workshop marathon hebben gevolgd 16 procent actiever zijn, deelnemers aan de master classes zijn 8 procent actiever. Vierenvijftig Procent van de bedrijven die het Klantactivatieprogramma hebben gevolgd geeft aan deel te nemen aan de volgende editie, tegen eenenveertig procent van de niet-actieve exposanten.
VNU Exhibitions heeft eerder - in 2002 - de UFI Marketing Award in de wacht gesleept met het VNU Leadmarketing Program. De prijs is een initiatief van de Global Association of the Exhibitions Industry, de overkoelende organisatie van beursorganisatoren en complexexploitanten wereldwijd en is gericht op marketing tijdens evenementen. VNU Exhibitions presenteert het programma op 19 september aan een internationale jury van marketingprofessionals.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!