Vegetarische Slager is geen Vegetarische Slager

De licentienemer van een winkel op de Rozengracht 217 in Amsterdam mag niet langer de naam en het beeldmerk van de Vegetarische Slager voeren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat heeft de Amsterdamse rechtbank vandaag bepaald. Reden voor het kort geding was dat de winkelier andere producten dan die van de Vegetarische Slager in zijn assortiment voerde.

Dat is in strijd met de overeenkomst, waardoor verwarring dreigde te ontstaan over de aard en herkomst van de producten. Toen de winkelier bleef weigeren de licentieovereenkomst correct na te komen, beëindigde de Vegetarische Slagersorganisatie de samenwerking met de winkelier. Op last van de rechter moet de winkelier nu binnen 14 dagen gebruik van naam en logo van de Vegetarische Slager staken.

De Vegetarische Slager is een retailconcept met 1600 verkooppunten in 9 landen: Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Finland, Spanje, Portugal, Zwitserland en Zuid-Korea. De producten worden inmiddels ook aangeboden bij grote supermarktketens zoals Jumbo, EkoPlaza, Coop en in de grotere filialen van Albert Heijn. Jaap Korteweg, eigenaar van Het Vegetarische Slagersconcept: ‘Als eerste Vegetarische Slager ter wereld met een uniek productassortiment van een geheel nieuwe generatie vleesvervangers, kunnen we het ons niet veroorloven dat onder onze vlag andere producten worden verkocht waarvan we niet kunnen instaan voor de kwaliteit. Het is jammer dat de licentienemer hiervoor geen begrip wilde of kon opbrengen.’

Een filiaal van dezelfde ondernemer op Zeeburg valt onder hetzelfde gerechtelijk vonnis evenals het gebruik van domeinnamen gebaseerd op de naam van de vegetarische slager.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie