Aan de 17e Nederlandse editie hebben 101 teams van in totaal 286 studenten meegedaan van verschillende universiteiten, waaronder Rotterdam, Maastricht, Groningen, Tilburg en Amsterdam. Zij hebben zich de afgelopen maanden verdiept in een business-case in de Travel Retail-sector voor Lancôme: taxfree winkels op luchthavens, ferry’s en cruises. De Brandstorm geniet een reputatie onder marketingtalent: Sinds het ontstaan in 1992 namen meer dan 70.000 studenten van 360 universiteiten uit 45 landen deel aan de L’Oréal Brandstorm. L’Oréal Nederland heeft 2 keer de internationale finale van Brandstorm gewonnen.
Retail design
Deelnemers hebben de huidige markttrends en de prestaties van het merk geanalyseerd, gekeken naar het retail design en het verkoopadvies om daarmee innovatieve diensten te kunnen aanbieden en zo nieuwe consumenten naar dit distributiekanaal te trekken. De teams kropen hiervoor in de huid van de International Brand Manager van Lancôme en kregen de kans om theorie om te zetten in de praktijk met als doel hun creatieve en analytische vermogens aan te spreken en een nieuwe retail ervaring te creëren.
Het winnende concept, ‘Voyage Visionnaire’, omvatte volgens de jury de meest volledige aanpak. Het team, Het winnende team, Vera Ruesen, Zuzana Kollarova en Natalie Nett, had onder andere een app ontwikkeld, waarbij consumenten makkelijk onderweg naar het vliegtuig hun eigen Travel Pack kunnen samenstellen of een alvast een cadeau kunnen uitzoeken. Silke Siems, directeur Human Resources van L’Oréal Nederland: “Brandstorm is voor L’Oréal een originele en creatieve manier om input te ontvangen van jonge mensen en een uitstekend recruteringsmiddel, omdat we de kans krijgen potentieel marketingtalent aan het werk te zien. Elk jaar verwelkomen we wereldwijd rond de 150 nieuwe collega’s als direct gevolg van deze competitie”.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!