Paul Polman, ceo Unilever, ziet dan ook mogelijkheden om de duurzame doelstellingen nog verder uit te breiden. Polman: ‘Sinds de lancering zien we dat de duurzame strategie zorgt voor groei, en voor een diepere verbinding met werknemers en consumenten. In 2013 zagen we goede vooruitgang, met name op punten waarover we directe controle hebben. Zo besparen we geld, verminderen we risico’s en innoveren we meer. Met name de merken die de duurzame doelstellingen hebben opgepakt, zoals Dove, Lifebuoy, Pureit en Domestos, zijn flink gegroeid.’
Polman deed de uitspraken op het ‘Making Progress, Driving Change’ congres in Londen, op maandag. Volgens hem gaat Unilever door op de ingeslagen weg, ‘met een focus op een fundamentele verandering van hele systemen, in plaats van incrementele verbeteringen’.
Een van de projecten die Unilever nu oppakt, is het bestrijden van klimaatverandering, door ontbossing tegen te gaan. Daarnaast wil het bedrijf voedselveiligheid verbeteren met duurzame landbouwinitiatieven, en de levensomstandigheden van kleine boeren verbeteren. Een ander project is wereldwijd mensen toegang bieden tot schoon drinkwater en goede sanitaire voorzieningen.
Uitbreiding
Unilever bevestigt dat het Sustainable Living Plan is uitgebreid met een uitgebreider programma rondom het verbeteren van de levensomstandigheden van mensen, waarbij vooral gefocust wordt op eerlijke werkomstandigheden, betere kansen voor vrouwen en de ontwikkeling van duurzame business in lagelonenlanden.