Zijn uitspraken over vrouwen en het glazen plafond, zorgden ervoor dat 'mister Lovemarks' Kevin Roberts bij reclamebureau Saatsch & Saatchi voortijdig het veld moest ruimen.
In 2011 sprak Roberts op het congres Emoday. Tijdschrift voor Marketing ging langs voor een interview.
Vanaf de vierde verdieping is het monumentale Kraanspoor op de Amsterdamse NDSM-werf vaag deze ochtend in de verte te zien. In het pand van Saatchi & Saatchi (S&S) Nederland hangt een serene rust. Een donderende lach verstoort die rust. De deur vliegt open en een clubje mannen ‘rolt’ naar buiten. Aan het hoofd gaat Kevin Roberts. Hij wenkt dat ik mag komen, en gaat in gestrekte draf richting een andere kamer met in zijn kielzog Arjan Kapteijns, de directeur van de Nederlandse Saatchi & Saatchi-activiteiten.
De volgende 30 minuten zijn een rollercoaster, waarin hij boude uitspraken doet over het vak van marketeers, zijn iPhone (4) aflikt op 20 centimeter van mijn gezicht en het Nederlandse voetbal als merk neersabelt. O ja, en ik kan ook een lovemark worden. ‘Je shirt is mooi, je ogen spreken boekdelen en je vragen komen uit je buik.’
Lees hier het hele artikel (pdf)
Auteur: Eduard Voorn
Beeld: Tom Stockill
In het kader van ons 50-jarig jubileum herpubliceren we komende maanden artikelen uit Tijdschrift voor Marketing. Bekijk ze allemaal in ons jubileum-channel. Ons jubileum meevieren? Kom naar het Grote Marketing Congres, op 1 november aanstaande.