Trendrapport over digitaal betaalde wereld

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de wereld waar ineens goud waard zijn is het goed om te kijken hoe jij en ik eigenlijk tegen een gedigitaliseerde betaalde wereld aankijken. , die de volgende stap zet in mobile commerce via Twitter. Speciale hashtags maakten het mogelijk om online bij een handvol retailers je aankopen te doen. Op de manier dat AmEx de nieuwe dienst op de markt bracht legde nog wel een link tussen een online betaling en gebruik van een fysiek product (creditcard). Steeds meer en meer is die link wel aan het verdwijnen en een van en Embracing Analog: Why Physical Is Hot geeft goed weer hoe jij en ik de digitale betalende wereld ervaren.

Een quote uit het rapport laat je niet direct op het puntje van je stoel doen zitten
maar geeft wel goed de tendens weer die er nu heerst: "As we buy more apps, e-books and downloads, and as digital screens become our default interface with the world, we seem to increasingly seek out physical objects and experiences." Er wordt meer en meer online ondernomen maar daar missen wij toch wat. In 79 procent van de gevallen zeggen de ondervraagden van het onderzoek dat er een gemis is aan herinneringen aan fysieke producten zoals foto’s, brieven of boeken
met aantekeningen.

Waar komt het gemis vandaan?

Het antwoord wordt gegeven in het trend rapport. Het gemak hoe alles digitaal geregeld is (even de daargelaten), doet ook beseffen dat digitale activiteiten minder speciaal en waardevol zijn. Een hang naar nostalgie voor fysieke producten is toegenomen en bedrijven weten daar ook slim op in te spelen door het aangename online en offline te combineren. Neem, een app die van je afbeeldingen op je smartphone ansichtkaarten maakt. Of , dat van de welbekende button een mp3 speler maakt. Zo zijn er vast nog talloze initiatieven te noemen die het aangename van online en offline combineren. Met Bitcoins en hashtags van AmEx zijn de ontwikkelingen binnen het online betalingsverkeer niet meer weg te denken en zal de digitale betaalde trend zich nog verder ontwikkelen. JWT voorspelt al jaren de opkomst van mobiel betalen en het gebruik van je smartphone als elektronische portomonnee. Ik ben benieuwd of dan de roep om nostalgische offline producten verder zal toenemen. Wellicht dat de Nederlandse trots Castelijn en Beerens daarop verder kan anticiperen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie