Premium

Toyota combineert showroom met restaurant in nieuw autodelen-concept

Drive To Go richt zich vooral op jonge mensen.

De winkel staat in Tokyo en is een mix van showroom, autoverhuurbedrijf en een plek waar je koffie kunt drinken en iets kunt eten. Het idee erachter is dat jonge mensen zich hier op een relaxte manier kunnen klaarmaken voor de reis.

Toyota hoopt met het nieuwe concept jonge mensen te trekken die nog niet klaar zijn om zelf een auto te kopen, maar wel gebruik willen maken van dit soort diensten.

In Japan zien jonge mensen autobezit niet meer als statussymbool: de verkoop van nieuwe auto’s daalde vorig jaar met 2 procent.

De autofabrikant zegt het proces van een auto huren net zo makkelijk te willen maken als het kopen van een kop koffie.

Al probeert Toyota wel potentiële kopers enthousiast te maken: zo kun je in de winkel een ritje maken met een futuristische hybride auto die officieel nog niet te koop is.

Toyota is niet het eerste merk dat dit soort diensten aanbiedt. Ook Ford, VW en BMW bieden autodeeldiensten aan. BMW al sinds 2014 met het concept DriveNow. Het verschil met deze merken echter is dat Toyota de service niet op hangt aan een digitale tool, maar een 'stenen' showroom, inclusief ‘experience’.

De winkel werd ontworpen als ‘outdoor’ cafe, inclusief oplaadpunten voor mobiele devices die verwerkt zijn in de meubels. Het concept werd ontwikkeld door innovatiebureau Inamoto & Co.


 

De showroom staat in Nagoya, vlakbij het hoofdkantoor van Toyota.

Bron: The Drum

Beeld: Toyota

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie