Elke vrijdag geeft content marketingbureau Brandfighters je een energy-boost. We luiden het weekend in met een leerzame TGIF door trends te bespreken en voorbeelden te geven. In deze TGIF geven we je een recap van vier campagnes uit mei die ons opvielen.
Asics: Foot Type Test
In deze video maakt Asics op een hele originele manier gebruik van een printadvertentie. Hoe? Door speciaal papier te gebruiken dat reageert op lichaamstemperatuur. Als consumenten op het papier staan, krijgen ze de afdruk van hun voet te zien en kunnen daarmee de perfecte schoen uitkiezen.
Coca Cola: FESTIVAL BOTTLE
In Roemenië heeft 40% van de jongeren de afgelopen maand geen Coco-Cola gedronken. Om ervoor te zorgen dat het merk weer in aanraking kwam met deze doelgroep, MCCANN WG met de Festival Bottle. Om de fles zit een speciale festivalarmband, die winnaars toegang biedt tot bekend festival in Roemenië.
Apple: Switch
Apple laat in deze video zien hoe makkelijk het is om over te gaan op een iPhone. De video’s zijn kort en simpel, maar meteen duidelijk voor de kijker. En daarmee een goede manier om je marketingboodschap over te brengen.
Nikon Verres Optique: Vision Foodtruck
Hoe breng je brillen en lezen op een interessante manier onder de aandacht van je doelgroep? Altmann+Pacreau ging aan de slag voor Nikon Verres Optique. Ze creëerden een foodtruck waarbij consumenten alleen iets kunnen bestellen als ze hun bestelling kunnen lezen. Kunnen ze dat niet? Dan doen ze een oogtest in de truck ernaast.
Mei zat vol met bijzondere campagnes die op hun eigen manier opvielen. Heb jij nog een tip of campagne gezien die er absoluut tussen moet? Eind juni geeft contentmarketingbureau Brandfighters je weer een recap!
Asics: Foot Type Test
In deze video maakt Asics op een hele originele manier gebruik van een printadvertentie. Hoe? Door speciaal papier te gebruiken dat reageert op lichaamstemperatuur. Als consumenten op het papier staan, krijgen ze de afdruk van hun voet te zien en kunnen daarmee de perfecte schoen uitkiezen.
Coca Cola: FESTIVAL BOTTLE
In Roemenië heeft 40% van de jongeren de afgelopen maand geen Coco-Cola gedronken. Om ervoor te zorgen dat het merk weer in aanraking kwam met deze doelgroep, MCCANN WG met de Festival Bottle. Om de fles zit een speciale festivalarmband, die winnaars toegang biedt tot bekend festival in Roemenië.
Apple: Switch
Apple laat in deze video zien hoe makkelijk het is om over te gaan op een iPhone. De video’s zijn kort en simpel, maar meteen duidelijk voor de kijker. En daarmee een goede manier om je marketingboodschap over te brengen.
Nikon Verres Optique: Vision Foodtruck
Hoe breng je brillen en lezen op een interessante manier onder de aandacht van je doelgroep? Altmann+Pacreau ging aan de slag voor Nikon Verres Optique. Ze creëerden een foodtruck waarbij consumenten alleen iets kunnen bestellen als ze hun bestelling kunnen lezen. Kunnen ze dat niet? Dan doen ze een oogtest in de truck ernaast.
Mei zat vol met bijzondere campagnes die op hun eigen manier opvielen. Heb jij nog een tip of campagne gezien die er absoluut tussen moet? Eind juni geeft contentmarketingbureau Brandfighters je weer een recap!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!