Hoe krijg je hbo-verpleegkundigen warm voor de ouderenzorg? Het imago van deze sector is niet altijd positief, terwijl er juist zoveel kansen en mogelijkheden zijn. En: er zijn veel mensen nodig, want Nederland vergrijst in hoog tempo.
Met de campagne ‘Hbo-V in de ouderenzorg: Daar zit meer achter’ wil Actiz, brancheorganisatie voor zorgondernemers, het imago van dit werkveld ombuigen. De campagne beoogt een veelzijdig beeld van de ouderenzorg te geven, en wil laten ervaren wat het vak inhoudt.
Challenges
De kern van de campagne is een online experience, waarbij je in aanraking komt met interactieve ‘challenges’: realistische situaties waarin je als deelnemer ervaart wat je als hbo-verpleegkundige te doen staat en welke vaardigheden je nodig hebt. Deelnemers worden uitgedaagd om snel de situatie in te schatten en de juiste beslissingen te nemen terwijl de tijd doortikt.
Bloggers en ambassadeurs
Staatssecretaris Martin van Rijn lanceert de campagne, die twee jaar zal lopen, en wordt aangejaagd door bloggers en ambassadeurs via website, sociale media en e-zine.
De campagne is ontwikkeld door Made By Jack.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!