SRC publiceert vanaf 4 juni de namen van non-compliant adverteerders op www.reclamecode.nl
Met ingang van 4 juni 2009 kan men op de website van de Stichting Reclame Code de nieuwe rubriek ‘Het Rode Oor’ raadplegen. Dat meldt de SRC in een persbericht. In de rubriek is een actueel overzicht te vinden van adverteerders wiens reclame-uitingen in strijd zijn bevonden met de Nederlandse Reclame Code en onder “non-compliance” zijn genoteerd.
Dit betekent dat de betreffende adverteerder is gevraagd of hij zich zal schikken naar de uitspraak van de Reclame Code Commissie of het College van Beroep. De adverteerder heeft vervolgens niet of negatief gereageerd op dat verzoek.
Een adverteerder (en zijn veroordeelde reclame-uiting) die in deze lijst voorkomt, kan gedurende het kalenderjaar, de registratie ongedaan (laten) maken. Daarvoor dient hij contact op te nemen met de afdeling Monitoring & Compliance en aan te geven op welke wijze hij van plan is de uitspraak alsnog op te volgen.
Wanneer een registratie ongedaan wordt gemaakt, wordt in het overzicht aangegeven op welke datum dat is geschied en op welke wijze de adverteerder vervolg heeft gegeven aan de uitspraak.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!